skodeng

Friday, June 18, 2010

Dimanakah aku?


Akhirnya aku berjaya gak naek menara kl.. Sian aku kan.. 0rang da sampai bulan.. Aku baru sampai kl.. Hahahaha.. Tp sayang.. Setelah aku berjaya naek ke puncak.. dah rase mcam nak tercabut lutut aku neh.. Tapi aku tak naek menara tu.. Mahal w0w0w0.. Rasa macam tak berbala0i je buang duet sampai rm40 semata-mata nak teng0k pemandangan kl.. Baek aku jenjalan r0nda satu kl.. Pueh ati aku.. Muhahahaha

Thursday, June 10, 2010

TAS TANGANKU DAN AKU


morning all... cewah...  mcam glamer jek aku neh... time aku berblogwalking ari tu.. aku terjumpa la satu contest ni.. nmpak mcam menarik gitu...  terasa mcam tergedik-gedik  je aku nak join.. xcelly ini 1st contest yang aku join... tajuk nyer TAS TANGAKU DAN AKU
contest ni di anjurkan oleh Cik NadiaShafiqa meh kiter baca sket aper syarat2 tUk contest ni...

1. Korang kenalah jadi FOLLOWER beliau. mcam aku

2. Buatlah 1 ENTRY tentang contest nih. Macam biasa bila dah buat entry, kenalah letak banner di side bar yang terus di link ke blog nih. mcam aku buat skang ni

3. Haa, korang kena letak SATU pic korang dengan handbag korang. Tak kira la handbag ke, clucth ke, sling bag ke. Asal bag tu korang sedang guna. mean x kisah la... janji bag...

4. Gambar tu pulak, mestilah kamu sorang diri atau lebih spesifik gambar SINGLE. Tak boleh berdua sebab nanti aku tak tahu mana satu korang dan sekeping gambar sahaja. ada paham...

5. Sebelum nak letak gambar tuh, pilih-pilih la gambar yang menarik hati. Yang boleh buat HATI beliau GELI. Dramatic betul kan?

6. Dah siap semua, korang tinggalkan COMMENT beserta link. supaya senang beliau nak terjah.

7. Sila Klik SiNi Untuk join ini contest... tengkiu!!! jom join beramai-ramai.... kita kasi Cik NadiaShafiqa penen untuk pilih siapa pemenang nya... hehehehehe....

Tarikh tutup: 7 JULAI 2010


gambar yang aku petaruhkan ialah.....

jeng...jeng...jeng...... 















tengok tu... kesengalan aku terselah... leh lak aku sangkut beg tu kt tengkok... hehehe..
huh... semata-mata mau join kontest ini maka aku buat pertama kalinya telah membocorkan identiti aku sendirik.... wakakakakakaka

Tuesday, June 8, 2010

shahir - Kebahagiaan Dalam Perpisahan


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih

Chorus
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Ulang Chorus

Kebahagiaan dalam perpisahan
p/s - aku 1st time dengo lagu ni time aku arobik... terus aku tepikat... carik punya cari... punya cari... akhirnya aku jumpa jugak kt belog izhanty... neway... thank... MySpace

Monday, June 7, 2010

Kerispatih - Bila Rasaku Ini Rasamu


Aku memang terlanjur mencintaimu
Dan tak pernah ku sesali itu
Seluruh jiwa rela ku serahkan
Mengenang janji setiaku
Kumohon jangan jadikan semua ini
Alasan kau menyakitiku
Meskipun cintamu tak hanya untukku
Tapi cobalah sejenak mengerti
Reff:
Bila rasaku ini rasamu
Sanggupkah engkau menahan sakitnya
Terkhianati cinta yang kau jaga
Coba bayangkan kembali
Betapa hancurnya hati ini kasih
Semua telah terjadi
Back to Reff:
Aku memang terlanjur mencintaimu

p/s : sgt sesuai ngan Mo0d... Aku Skang huhuhuhuhu.... MySpace

Saturday, June 5, 2010

Msg DarI SeSeoRanG


tak tau nak cakap pe... gembira ke... sedih ke... marah ke... atau happy mcam nak lompat-lompat... bila aku baca msg ni...tp yang pasti nyer... aku tetap rasa frust!!!

msg from him...
Sayangku, sungguh tidak pernah terniat walau sedetik waktu dalam hatiku utk menyakitimu,dari apa cara sekali pun... Ku akui kelemahanku menjadikan kau merasai erti sebenar kesabaran.Dan Tidak pernah ku tampilkan kekaguman dan keyakinanku terhadapmu dari pandangan.Dan tidak pernah ada cinta kasih sayang yg hebat seperti itu hinggap bertandang dalam hidupku.dan tidak pernahku khianati dirimu sepertimana aku mengkhianati diriku sendiri.Hanya kerana aku sedang masih berperang dengan diri sendiri menentang kelemahan yang sedang merebak dalam hidupku,sememangnya srikandi itu bukan kepalang hebatnya.Kini, kau memapah dan merawat dikala aku yg sedang kecundang,aku lebih rela mati seandainya peperangan ini tanpamu disisi.Akanku pastikan kelak kehebatan musuhku ini dapatku tawan dengan adanya kau selalu disisiku srikandiku..Kerana cintaku sepenuh jiwa dan raga, tanpa rasa malu kunyatakan bahawa sebahagian dirimu ada dalam diriku.sebahagian hidupmu telah wujud dalam hidupku.moga2 kecekalan,ketabahan,kesabaran ini dapat dikecapi bagi melengkapkan lagi sebahagian ruang itu.Amin.

Monday, May 31, 2010

TekANan

kenapa hidup aku penuh dengan tekanan??
tiadakah ruang bahagia untuk diriku???
apakah dosaku???
terlalu berat ujian yang harus ku pikul....

sesungguh nya aku penat...
aku letih....
aku lemah....
aku sudah tidak mampu untuk terus bertahan...

penat dengan segala dugaan yang datang....
letih berpura-pura kuat dengan semua ujian ini...
lemah dengan masaalah yang datang tanpa henti...

ingin ku meraung...
ingin ku menjerit....
ingin ku berteriak....

hentikan.....
cukup lah......
sudah-sudah lah.....
aku bohsan....
aku dah penat....

tapi pada siapa???
siapa yang sudi mendengar???
siapa yang sudi bersimpati???
siapa yang sudi berkongsi masaalah ku???

aku hanya sendiri....
menjalani kehidupan ini...
di atas bumi mu....

ya.... hanya kepada mu kuserakan segalanya....
hanya kepadamu tempat ku mengadu....
hanya kepadamu tempat ku berserah...
hanya dirimu yang memahami kesengsaraan ku ini....

Saturday, May 29, 2010

SamPaN KeCiL

aku.....
berada di dalam sebuah sampan kecil...
ditengah lautan yang luas...
dan ombak yang kadang kala tenang kadang kala bergelora.....

aku....
cuba untuk terus mencari....
dataran atau pulau untuk dituju...
tanpa ada kompas atau peta petunjuk arah....


engkau....
kulihat berada di atas rakit itu...
cuba untuk bertahan....
di dalam ombak yang semakin menggila...

aku....
teringat disuatu ketika....
engkau pernah berada di atas sebuah kapal yang kukuh....
dan aku yang menolak engkau ke atas rakit itu...

aku....
menyesal dengan perbuata ku.....
cuba menebus segala dosa-dosaku...
dengan menyelamat kan engkau....
bersama-sama menuju destinasi.....
di atas sampan ku yang kecil...

kita....
mula bekerjasama...
agar yang susah menjadi senang...
yang pahit menjadi manis...
yang lemah menjadi kuat....

kini....
destinasi yang hendak ditujuk masih lagi tidak kelihatan...
entah di utara, entah di timur, entah di selatan, atau di barat...
aku semakin hari semakin lemah....


sampan itu....
semakin tidak mampu bertahan...
bocor mula kelihatan disana sini....
ku harap engkau menampal kebocoran yang ada....
tetapi engkau pula menambahkan kebocoran yang baru....

aku...
mula keliru dengan tindakkan ku....
memberikan engkau tempat menumpang...
dengan harapan susah senang bersama...
tetapi seakan menjerat diriku sendiri...
semakin hari semakin teruk kebocoran di sampan itu....
semua nya kerna angkara engkau.....

destinasi tu.....
mampukan kita menjumpainya???
engkau mampukah ku sandarkan harapan????
aku... mampukah bertahan dengan ombak yang semakin menggila??
sesungguh nya... aku seorang insan yang lemah...
seorang hamba yang hina...
seorang manusia yang tidak berdaya...


Thursday, May 27, 2010

kecewa

saat itu.....
aku mengetar menerima panggilan...
lidah ku keru tidak bersuara...
jantung deras berdegup....
aku tergamam kelu berbahasa....


ketika itu....
1001 perkara bermain di fikiran ku...
apakah yang sebenarnya berlaku..
bagaimana semuanya boleh terjadi...
mengapa ianya terjadi..

terpandang wajahmu disitu....
jantungku berhenti berdegup

hatiku hancur merderai...
perasaanku remuk berkecai...
air mataku jatuh berjurai...

aku hampa...
aku kecewa...
aku hancur....
aku lemah...
aku tidak mampu lg terus berdiri di situ...
sesugguhnya aku tidak sanggup lagi melihat kau dikala itu...

betapa hancurnya hatiku melihat dikau begitu...
betapa kecewa nya aku melihat keadaan dirimu ketika itu...
betapa sedih nya aku dikala itu..
betapa musnah nya harapku kepadamu...
betapa hancurnya hatiku disaat itu...

mengapa itu yang kau pilih??
mengapa itu yang kau mahu???
tidak kah engkau mengerti perasan ku???
tidak kah engkau tahu betapa hancurnya aku disaat itu????
betapa kecewanya aku...

sesungguh nya aku tidak mengerti..
sesungguh nya aku tidak memahami...
mengapa itu yang kau pilih???
mengapa itu juga kehidupan yang kau mahu???

sayang...
tidak kah kau tahu bahawa aku begitu menyayangi mu...
diri ini tidak sanggup kehilangan mu...
mata ini tidak sanggup melihat keadaan mu sebegitu???
tidakkah engau mengerti perasaan ku..

begitu tegar engkau mengecewakan ku...
begitu tegar engkau mulakai diri ini...
begitu tegar engkau menghancurkan hati ini...
betapa tegar nya engkau melukai hatiku untuk sekian kalinya...

sesugguh nya aku amat kecewa dan terluka dengan dirimu...
hancur hatiku ketika melihat dirimu dikala itu...
terima kasih ku ucapkan kepada diri mu..
di atas hadiah yang engkau berikan kepadaku....

Monday, May 10, 2010

Tabahkan aku

sekarang ni da pukul 3.00 pg... dah lame aku x jengok belog aku neh... sian dier... makne nyer.. dah lame gak la aku x update belong aku neh... h0h0h0h0.... tp pg ni tetibe lak aku rasa rindu sama kamu belog... ahaks... rindu kew?? paper je lah... hehehhe...


xcelly aku x leh nak tido al plak ari ni... aku rase stress sgt... mcam ader batu berat kt atas kapla otak aku neh... adeh!!! cane aku nak buang batu neh??? any idea??? nape ek?? sejak 2 menjak ni aku rasa mcam stress sgt.... buat aper pon sumer x kene... dok umah salah... kat tmpat keje salah... ader je org x puas ati ngan aku... aku rase aku x pernah pon kacau org.. aku wat keje aku jek... tp apasal la org dok sibuk2 hal aku?? EEEEeeeeee... geram mak!!!


banyak sangat masaalah aku sekarang ni... tencen tu usah skp la.. tp aku harus kuat.. Ya.. aku harus kuat... untuk buah ati aku.. untuk pengarang jantung aku yang 2 org tu,... 


aku benci... nape aku jd mcam ni??? org keliling aku beranggapan mcam aku sukew sumer ni jd kat aku... mcam la aku sukew sgt sumer ni jd kat aku... Ya Allah Ya tuan ku.. kau kuatkan lah imah aku ni... kuatkan lah ati aku supaya x cepat mengalah... arrGGGHHH!!!!!!!!!!!


ya... luaran aku nmpak mcam happy... mcam x de paper masaalah dlm kapla otak aku neh... tp hakikat nyer... otak aku ni dah jem.. dah x leh nk pk secara rasional da... dah x leh pk secara normal da... biler la agak nyer sumer ni nak settle??? tp mcam mana nk settle  selagi aku x berani nk buat keputusan???
yer... aku yg tkut nk buat keputusan sebeno nyer... takut nk settlekan masaalah yang kian kusut.... sebeno nyer kau takut kehilangan insan yang paling aku sayang dalam dunia ni... yang paling bermakna dalam hibup aku...  aku belum bersedia untuk menghadapi kemungkinan yang akan berlaku??? tp... sampi bila aku harus mcam ni?? sampai bila??? aku sendiri pon x pasti sampi bile??? biarlah masa yang menentukan... tp  slagi aku x berani untuk bertindak... selagi itu masaalah aku x kan settle... hurmmmmmmmmmmm........



Sunday, March 28, 2010

Mencari Cinta?

 

Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya...

pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...?

guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana. berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta.

pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.

guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun...?

pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya.

gurunya menjawab: ye, itu lah cinta...

dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan...?

guru: ada hutan yang subur didepan sana. berjalanlah kamu. tapi janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa itu perkahwinan.

pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut.

maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini....?

pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak memilihnya...

maka guru itu menjawab: itulah perkahwinan.......

tamat....
==============

Kesimpulannya, usahlah terlalu memilih cinta, ditakuti anda akan terlepasnya, dan janganlah terlalu memilih jodoh, terimalah pasangan anda dengan seadanya. Tidak ada manusia yang sempurna di dunia ini. Setiap insan pasti ada kelebihan dan kekurangannya. 


Lepas tu, cepat-cepat kumpul duit kahwin dan langsungkan perkahwinan..
Kalu tak cukup duit nak buat kahwin, jangan risau, boleh gi website

http://www.maskahwin.com/index.php?ref=erdila
Insyallah, dapat membantu.
Bye!